Едно заявяваме с абсолютна убеденост – от съществено значение е шофьорите да познават в детайли поне най-основните и важни автомобилни компоненти. Шофирането на превозно средство никак не се изчерпва само и единствено с неговото управление. Важно е водачът да е запознат със същността и спецификите на различните автомобилни части, за да е в състояние да забележи проблем тогава, когато такъв възникне.
Ето защо решихме днешната статия да посветим на един важен компонент, част от вторичната спирачна система на автомобила. Ще поговорим за жило за ръчна спирачка. Ще обърнем внимание на същността му, функциите му и някои от причините и симптомите, които биха ни навели на мисълта, че е претърпяло повреда и изисква своевременна подмяна или ремонт.
За какво служи едно жило за ръчна спирачка?
Жилото за ръчна спирачка служи като свързващ механизъм между лоста на ръчната спирачка и задните спирачни дискове на превозното средство. Посредством него съумяваме да оперираме със спирачния лост. Ето защо е важно да държим жилото изправно – никога не знаем кога ще ни се наложи да прибегнем до вторичната спирачна система.
Използваме жилото за ръчна спирачка, когато трябва да паркираме превозното си средство под наклон и да го застопорим – именно с такава цел издърпваме и вдигаме спирачния лост. Това застопоряване попречва на превозното средство да тръгне на заден ход – сами бихме могли да си представим до какви щети би могло да доведе това.
Друга ситуация, в която особено много бихме се нуждаели от работещо жило за ръчна спирачка, е в случаите, в които първичната спирачна система откаже и ни се налага да прибегнем до употреба на вторичната. Представете си, че по време на движение педалът на спирачката се повреди и не можете нито да намалите скоростта на колата си, нито да спрете автомобила си от движение. Сам по себе си, този факт би довел до множество инциденти и транспортни произшествия. Ето защо е важно да разполагаме с работеща вторична система за всеки случай.
Причини и симптоми на повреденото или проблемно жило за ръчна спирачка
За щастие, повреденото жило за ръчна спирачка категорично проявява признаци, които да ни наведат на мисълта, че не би била никак лоша идея да посетим сервиз.
Като всяка друга част, така и жилото за ръчна спирачка подлежи на износване или скъсване – това са едни от най-честите причини за възникване на проблем в тази област. Възможно е и още при самото му инсталиране да не е било монтирано правилно – това също би довело до проблеми. Ако усетите, че работата със спирачния лост е все по-трудоемка и за вас представлява трудност да го управлявате или застопорите на едно място, то това е категоричен признак, че е добре да проверите състоянието на жилото за ръчната спирачка. Съветваме ви да доверите въпроса в ръцете на професионалист. За отрицателно кратко време ще се сдобиете отново с работещо и изправно жило на вторичната спирачна система.