Ползи и начини за ефективна регистрация на фирма

В днешната статия целим да ви уверим, че най-трудното е вече зад гърба ви – цялостният процес, свързан с регистрация на фирма, е най-трудоемък тогава, когато тепърва следва да се ориентирате в това в какъв бизнес да впрегнете усилията си.

Избистрянето на бизнес концепцията и проучването на пазара е най-важният и труден момент по пътя към това да създадете сами своето бъдещо начинание. Последващата регистрация на фирма не е нищо повече от следване на добре описани и упоменати стъпки. Днес ще ви говорим именно за тях и ще ви разкажем по-подробно какво следва да предприемете.

Регистрация на фирма – откъде да започнем?

И така, след като вече имате ясна бизнес концепция и сте начертали първите стъпки, към които да подходите с цел развитие на бизнес, вероятно първата от тях засяга регистрация на фирма. Това е важно, за да можете легално и безпроблемно да управлявате бизнеса си. Предприемачите предпочитат този модел, защото им осигурява необходимата стабилност и проследяване на състоянието на бизнеса.

Стартирайки процедурата по регистрация на фирма, следва да знаете, че, ако всичко е изрядно по документацията, която се изисква от вас да подготвите, процесът би отнел едва няколко дни. Съвсем скоро ще се радвате на регистрирана и вписана фирма и бързо ще можете да стартирате множеството проекти и задачи, които сте заложили в бизнес плана си. Първото, което следва да направите, е да се информирате относно разликата между ЕООД и ООД, тъй като фирмата ви следва да се впише към едно от двата типа дружества.

Най-просто казано, наличието на един собственик на фирмата предполага тя да съществува като ЕООД. Респективно, ако имате съдружник или съдружници, с който/които взаимно да бъдете вписани като собственици на дружеството, то тогава говорим за ООД. Това условно разграничение не касае броят на управителите на вашата фирма – дори и да назначите повече хора на тази длъжност, ако собственикът на фирмата сте само вие, то тогава тя отново се вписва като ЕООД в Търговския регистър.

След като уточнихме тази първа важна стъпка, следва да упоменем, че от вас ще се изисква подготвянето на редица документи, които да предоставите, когато стартирате процедурата по регистрация на фирма. За да избегнете обърквания и възможни грешки, ние ви съветваме да се консултирате с адвокат – той ще прегледа документацията за вас и лесно ще ви преведе през цялостната процедура. Откриването на банкова сметка, обслужваща вашата бъдеща фирма, е друга, също извънредно важна стъпка. Добрата новина е, че нямате ограничения относно банката, с която избирате да работите за в бъдеще. Към списъка с документи включете и квитанция за открита банкова сметка, както и бележка за платена такса. И двата типа документи ще ви бъдат необходими. Внасяйки началния си капитал, вие вече ще притежавате регистрирана фирма, която бихте могли да започнете да управлявате веднага. Процесът отнема само няколко дни и е най-лесният, ефективен и бърз начин да започнете да развивате свой собствен бизнес.