Дигиталният маркетинг тенденциозно надгражда познатите традиционни маркетинг инструменти. Причините зад тази тенденция са новите изисквания на потребителите, тласъкът на аудиторията към социалните мрежи и предимствата на онлайн инструментите.
Едно от основните преимущества на дигиталния маркетинг е разнообразието от възможности за позициониране на брандовете. В онлайн средата съществува широк спектър от маркетинг подходи, с които да се постигнат различни ползи и ефекти за бизнеса. Ето кои са основните от тях:
Дигитална реклама в Гугъл
Рекламата е един от най-влиятелните маркетинг методи за постигане на успех в традиционния и дигиталния маркетинг. Дигиталната реклама в Гугъл е надежден маркетинг способ, който генерира на бранда висока разпознаваемост и видимост.
Причината е, че повечето потребители използват активно търсачката за търсене на информация или препоръки за място, от което да извършат покупка. За да постигне максимална успеваемост, Гугъл рекламата трябва да съдържа увлекателно заглавие, синтезирано и релевантно рекламно описание, и ключови думи.
Онлайн реклама в социалните мрежи
Социалните мрежи са най-голямото оръжие на дигиталния маркетинг, тъй като те побират обширна аудитория с разнородни интереси. Позиционирането на реклама в социалните мрежи е ефективен маркетинг метод за популяризиране на бизнеса, генериране на ръст в продажбите, повишаване на трафика и стимулиране на потребителското внимание.
Рекламата в социалните мрежи позволява прецизно сегментиране на аудиторията. Тя може да съдържа релевантни рекламни послания, креативни изображения или видео материали. Освен това, рекламата в социалните мрежи дава възможност за разширяване на пазарния обхват на бизнеса – покриване на нови пазарни ниши и развиване сред п
Директен маркетинг
Друг ефективен онлайн инструмент са способите за директен маркетинг. Този вид маркетинг представлява директно свързване между бранда и неговите целеви сегменти посредством електронна поща, приложения или известия в клиентски профили. Предимството на директния маркетинг е че доставя желани рекламни съобщения на предварително изготвен списък от контакти.
Директният маркетинг цели да снабди потребителите с информация за предстоящи или настоящи промоционални кампании, предоставяне на промо кодове, известия за намаления или нови продукти. От една страна, аудиторията получава информация за бранда и скъсява дистанцията с него. От друга страна, бизнесът ефективно популяризира своите нови продукти и се снабдява с лоялни клиенти.
Сео оптимизация
Сео оптимизирането на сайта е интегрален елемент от дигиталния маркетинг микс. Оптимизацията включва набор от подходи и стъпки с цел подобряване присъствието на сайта и повишаване на неговото класиране на предни позиции в резултатите от онлайн търсачките. Колкото по-нагоре в резултатите се класира бизнесът, толкова по-висок органичен трафик и разпознаваемост ще придобие.
Основните видове сео оптимизация са вътрешна и външна оптимизация. Вътрешната оптимизация е свързана с оптимизиране на сайта – добавяне на мета тагове, описания, ключови думи, подобряване скоростта на сайта и премахване на възникнали смущения. Външната сео оптимизация се състои от прилагането на линк-билдинг техники, изграждане на бизнес блог, копирайтинг и др.
Инфлуенсър маркетинг
Последните тенденции в полето на дигиталния маркетинг подчертават значението на инфлуенсърите като посредници между онлайн брандовете и потребителите. Инфлуенсърите са известни личности в социалните мрежи, които притежават голям брой последователи. Те се специализират в изграждането на тематично съдържание в определена пазарна област, което спомага на бизнесите да подберат правилния посланик за тяхната марка.
Инфлуенсър маркетингът работи на принципа публикуване на рекламно съдържание в социалните платформи, с което инфлуенсърите ангажират аудиторията и стимулират нейното желание да посети сайта на бизнеса или да извърши покупка от него.
Какво научихме дотук?
Дигиталният маркетинг се развива непрекъснато, паралелно със своите иновации и богат инструментариум. Един от най-важните белези на онлайн маркетинга е разнообразието от маркетинг канали, подходи и методи за достигане до аудиторията и развиване на бизнеса.
Основните начини, по които дигиталните брандове могат да процъфтяват онлайн, са инфлуенсър маркетингът, директният маркетинг, онлайн рекламата и техниките за сео оптимизация.